Porady na temat pomp

iejednokrotnie bardzo trudne w wykonaniu. Maszyny budowlane to bardzo specyficzna grupa urządzeń, na które jest ogromne zapotrzebowanie. Wiele firm producenckich ściga się w proponowaniu maszyn o coraz to lepszej technice, wykonan

Porady na temat pomp

Maszyny budowlane a potrzeby

Każda nowo zaprojektowana maszyna bierze swój początek od sformułowania potrzeby, a na dzisiejszym rynku potrzeby te są różnorodne i niejednokrotnie bardzo trudne w wykonaniu. Maszyny budowlane to bardzo specyficzna grupa urządzeń, na które jest ogromne zapotrzebowanie. Wiele firm producenckich ściga się w proponowaniu maszyn o coraz to lepszej technice, wykonaniu i możliwościach wykonawczych. Minęły już czasy, kiedy to do robót budowlanych wystarczały silne i zdrowe ręce, a także proste i nieskomplikowane narzędzia. Dzisiaj przedstawiane są maszyny, które to z każdym kolejnym dniem są bardziej udoskonalane i bardziej wydajne. Możemy dostrzec je właściwie wszędzie: budowa autostrad, domów, ogromnych centrów handlowych, czy też środków transportu morskiego. Stają się one warunkiem koniecznym i niezbędnym do prawidłowego, a przede wszystkim szybkiego wykonania zleconej roboty. Żadna firma nie podejmie się wykonania zadania nie mając w swoich zasobach zestawu bardzo wielu różnorodnych maszyn.


maszyna do robót ziemnych

Koparka
(1/8)?
Koparka jednonaczyniowa na gąsienicach

Koparka ? maszyna do robót ziemnych, służąca do oddzielania urobku od gruntu i przeniesienia na środki transportowe lub na składowisko. Koparka może również pełnić rolę urządzenia przeładunkowego (wtedy nabiera i przenosi tylko materiał sypki). Są maszynami powszechnie stosowanymi wszędzie tam, gdzie zachodzi właśnie konieczność takich procesów, stąd wykorzystywana jest powszechnie przy pracach ziemnych budowlanych, transportowych lub górniczych.
Podział

Zasadniczo podziału koparek dokonuje się na dwie podstawowe grupy w zależności od charakteru pracy:

Koparki pracujące w cyklu przerywanym, tzn. pomiędzy kolejnymi etapami pracy naczynia urabiającego występują etapy pomocnicze, takie jak przeniesienie naczynia z urobkiem, jego opróżnienie i powrót do pozycji pracy. Ponieważ wyposażone są w jedno naczynie urabiające, nazywane są koparkami jednonaczyniowymi. Jest to grupa koparek najpowszechniej znanych i stosowanych.
Koparki pracujące w cyklu ciągłym, tzn. kolejne etapy pracy naczyń urabiających następują jedno po drugim w sposób ciągły. Są wyposażone w wiele naczyń urabiających połączonych zamkniętym łańcuchem lub ustawionych na kole czerpakowym. Grupa ta określana jest jako koparki wielonaczyniowe.

Podział w zależności od osprzętu roboczego:

podsiębierne ? może pracować zarówno powyżej jak i poniżej poziomu terenu na którym stoi.
przedsiębierne ? współpracuje ze środkiem transportu, pracuje zjeżdżając do wykopu, pracuje z poziomu wykopu,
chwytakowe ? (do wykopów jamistych): opuszcza się łyżka, nabiera i unosi grunt,
zbierakowe ? zbierak wleczony po ziemi na linie odspaja grunt; może być stosowany do wszystkich rodzajów wykopów.

Do ciekawych zastosowań koparek należy koparka podwodna przeznaczona do eksploatacji morskich złóż minerałów, tzw. konkrecji. Innym nietypowym rozwiązaniem jest koparka linotorowa, którą zalicza się również do dźwignic linotorowych.

Do drobnych robót ziemnych często wykorzystywane są koparkoładowarki zbudowane na bazie ciągnika.
Warianty osprzętu koparek

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Rama główna

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://rys.radom.pl/