O co chodzi w badaniach statystycznych

mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co za tym idzie...rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych. Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne

Dodane: 05-11-2015 09:10
O co chodzi w badaniach statystycznych Mamy sposoby przy promocji firmy dostarczają bardzo użytecznych danych. Konkretne to absolutna podstawa w tym temacie.

Badania marketingowe

Jak ważne są badania marketingowe? Bez nich nie mielibyśmy wielkich kampanii, billboardów, a co za tym idzie...rozwój rynku by zwolnił. Dzisiaj ciężko sobie wyobrazić działanie marketingu bez gromadzenia tych danych.

Firmy zajmujące się jakąkolwiek statystyką gromadzą ogromne ilości danych i poddają je analizie. Grupa ekspertów poddaje te dane bardzo wnikliwej analizie czego efektem jest określanie grupy konsumenckiej (targetu). To tylko jeden z wielu celów prowadzenia badań marketingowych.

Istnieją również inne rodzaje badań statystycznych- np. opinii społecznej.


Marketing definicja

Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?.

Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing


Podążając za potrzebami konsumentów

Grupa docelowa dla danego produktu jest o tyle istotna, że dzisiaj mało który producent decyduje się na wypromowanie nowego produktu bez skonfrontowania tego z danymi statystycznymi.

Tyczy się to nie tylko dużych koncernów spożywczych, dużych sieci restauracji czy markowych sieci ciuchów. Również koncerny farmaceutyczne polegają na takich danych. Bo przecież trzeba podążać za potrzebami konsumenta- a nie ma na to lepszej metody niż 'zapytanie' konsumenta czego potrzebuje. Można też taką potrzebę stworzyć, ale to kwestia na inny artykuł.



© 2019 http://rys.radom.pl/