O makijażu
Makijaż (fr. maquiller: fałszować, szminkować) znany również jako ang. make-up...? kosmetyki upiększające nałożone na skórę (szczególnie twarzy). Termin ten może oznaczać również samo nakładanie kosmetyków.
Słowem makijaż oznacza się zarówno preparaty, efekt jak i czynności polegające na kosmetycznym upiększaniu twarzy poprzez malowanie, szminkowanie czy pudrowanie.
Makijaż pomaga wyeksponować urodę, podkreślić jej subtelność, zamaskować niedoskonałości cery. W pewnym stopniu, w określonych warunkach, także wyraża osobowość. Dzięki jego rozmaitym technikom można upozorować twarz na idealną i zdrową. Pożądanym efektem makijażu jest jak najdoskonalsze zbliżenie wyglądu do aktualnie obowiązującego kanonu piękna i urody.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Makijaż
Podrażnienia skóry
Podrażnienia skóry mogą wynikać z różnych przyczyn, dlatego przed pójściem do dermatologa warto przestać stosować makijaż na około tydzień. Jeżeli to nie przyniesie efektów- dopiero wtedy udać się do lekarza.
Podrażnienia mogą powodować kosmetyki i środki higieny (żele, szampony itp.) aby ich uniknąć najlepiej stosować te sprawdzone przez nas i nie eksperymentować ciągle z nowymi produktami. Przy mocno wrażliwej skórze najlepiej jest pójść w stronę kosmetyków naturalnych i łagodnych (bez mocnych substancji zapachowych).
Kosmetyczka rozmiarów szafy
Kobieta powinna o siebie dbać- powie prawie każdy mężczyzna, żonaty czy też nie. Jednak na to 'dbanie' składa się wiele czynników, w tym kosmetyki. Dostępnych na rynku kosmetyków jest cała masa. Oczywiście dzielą się one na różne kategorie i typy: do ciała, rąk, pod oczy, na twarz itp. można wymieniać w nieskończoność.
Tylko czy naprawdę jest aż taka potrzeba tylu różnych rodzajów kosmetyków? Czasami wystarcza dobry balsam do ciała i krem nawilżający do twarzy. Oczywiście nie mówię tutaj o makijażu, bo to temat na osobny artykuł. Producenci próbują nam konsumentom wmawiać, że potrzebujemy innego kremu do każdej części ciała.
Ile jeszcze kosmetyków potrzebujemy?
Marketing dla branży kosmetycznej jest coraz bardziej zauważalny i nachalny. Jest coraz więcej reklam z akcji promocyjnych danych marek kosmetycznych, gdzie gwarantuje się skuteczne działanie ich produktu. Jednak ile w tym prawdy to tylko konsument może stwierdzić po przetestowaniu takiego produktu, oczywiście musi najpierw go kupić.
Warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy faktycznie potrzeba nam tyle kosmetyków i każdy na inną porę dnia i część twarzy. 20 lat temu wystarczał jeden krem do twarzy, najczęściej nawilżający i to by było na tyle. Teraz kremów do twarzy wg reklam powinno się mieć 5 czy nawet 10. Quo vadis rynku kosmetyczny?