Dla kogo Facebook?

aO formach promocji biznesu Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ...płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność. Oprócz pokonania szeregu formalności i ró

Dla kogo Facebook? kampanie social media
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

O formach promocji biznesu

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ...płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


Wybierz dobrą agencję social media

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony www, tak teraz wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd ten boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można z pomocą tego kanału promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Czy twoja firma potrzebuje fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Jak (nie) używać Facebooka?

Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Konto na fejsie ma prawie każdy. Niewielu jednak zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, samochodów, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , chętniej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas zatrudni, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to powinniśmy być bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.



© 2019 http://rys.radom.pl/