Części do silnika, skrzyni biegów i więcej...

w pełni bezpieczne, jednak nie są oni w stanie przewidzieć tego, z jakimi sytuacjami może spotkać się właściciel samochodu na drodze. Dlatego odpowiedzialność za wypadek drogowy ponosi czasami osoba, która posiada bardzo nowoczesn

Części do silnika, skrzyni biegów i więcej...

Wypadki drogowe

Wypadki drogowe wciąż zdarzają się bardzo często. Wprawdzie eksperci od motoryzacji, którzy wypuszczają do sprzedaży nowe samochody starają się o to, aby były one w pełni bezpieczne, jednak nie są oni w stanie przewidzieć tego, z jakimi sytuacjami może spotkać się właściciel samochodu na drodze. Dlatego odpowiedzialność za wypadek drogowy ponosi czasami osoba, która posiada bardzo nowoczesny i bezpieczny samochód, ale użytkowała go w sposób nieodpowiedzialny. Taka osoba niestety nie może liczyć na otrzymanie odszkodowania. Jednak na otrzymanie takiego odszkodowania mogą liczyć inni uczestnicy wypadku drogowego, którzy w żaden sposób nie przyczynili się do jego powstania. Wystarczy ustalić przyczyny wypadku, żeby móc im skutecznie pomóc.


Podział ze względu na budowę wewnętrzną

Podział ze względu na budowę wewnętrzną
Opona diagonalna

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Zmiana przełożenia

Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wejściowym, do prędkości obrotowej na wale wyjściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego. Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła. Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_bieg%C3%B3w



© 2019 http://rys.radom.pl/